BankB voor kredietmakelaars

De rol van de kredietmakelaar is cruciaal om aan de klant de beste oplossing op maat te bieden. Dat is de visie van BankB! Daarom werken we met een netwerk van zelfstandige kredietmakelaars in België en Frankrijk.  

We gaan voluit voor een win-win situatie. In de eerste plaats zoeken we de gepaste oplossing voor de klant. Dat zorgt ook voor de tevredenheid van de makelaar en de trots op de uitstekende samenwerking met BankB.

BankB Team Meeting

Waarom samenwerken met BankB

Transparante samenwerking

Persoonlijk en enthousiast

Oplossingsgericht maatwerk

Je voordelen als makelaar

1. Je biedt aan meer klanten een oplossing op maat 

Waar andere banken geen antwoord geven, daar gaat BankB tot het uiterste. Als kredietspecialist zoeken we per dossier hoe we de klant het beste kunnen helpen met een krediet op maat. Zo kunnen we samen aan meer klanten de gepaste oplossing bieden. 

2. Prima beloning 

BankB biedt een marktconforme beloning aan zijn kredietmakelaars. Uw BankB Front Officer kan u hierover alle info geven.

3. Persoonlijk contact

Als makelaar heb je niet alleen persoonlijk contact met de klant, maar werk je ook nauw samen met je BankB Front Officer. Die helpt je met het aanmaken van de klantendossiers en bekijkt met jou welke oplossing we aan de klant kunnen geven. Als team gaan we tot het uiterste om de klant te helpen.

five people at the table in a meeting room

Werk samen met BankB

Neem contact op met de Front Officer van jouw regio en bespreek samen hoe jij en BankB een sterk team worden.

Contacteer ons

“Samenwerken met BankB, dat is een kwestie van wederzijds vertrouwen, expertise en persoonlijke service.” 

Zo gaan we samen te werk

Als makelaar wil je aan jouw klanten een gepaste oplossing bieden met een lening op maat. Hier biedt BankB oplossingen waar andere financiële instellingen dat niet doen. BankB begeleidt je hierbij van A tot Z.

1. We kijken naar de situatie van de klant

We willen zoveel mogelijk helpen met een gepaste oplossing volgens de situatie van de klant. Dat betekent maatwerk. Elk dossier en elke oplossing is uniek. 

Samen met je Front Officer bekijk je welke opties BankB kan bieden. Is er een oplossing voor de klant mogelijk ? Dan maken we een dossier aan.

2. We maken het klantendossier op

Je Front Officer begeleidt je met het aanmaken van een klantendossier. De bewijsstukken worden verzameld om de kredietaanvraag goed te laten verlopen. We zetten in op snel en efficiënt maatwerk.

3. Het krediet wordt aangevraagd

Als het dossier ingediend is, gaat het BankB-team meteen aan de slag. Prioriteit : dé oplossing aanbieden die het beste past bij de situatie van de klant. Daarom kan het zijn dat we nog wat extra bewijsstukken vragen. Alles om ja te kunnen zeggen. 

Je Front Officer volgt alles met je op. Je kan dus als makelaar altijd bij je Front Officer terecht.

4. De klant krijgt een voorstel

We hebben een oplossing voor de klant: de makelaar bespreekt het voorstel en de voorwaarden met de klant. Iedereen akkoord ? Dan kan er getekend worden. 

Als er geen oplossing is, zal de Front Officer de makelaar hierover inlichten. Maar weet dat we dan écht alles hebben geprobeerd om de klant te helpen. 

5. Ondertekening van het voorstel en de akte 

Als de klant akkoord is met het kredietvoorstel, wordt het voorstel bij de makelaar ondertekend. Er wordt een afspraak gemaakt met de schatter en de notaris, zodat de notariële akte kan ondertekend worden. Daarna volgt BankB de klant op tot het einde van het kredietcontract. 

De klant kan natuurlijk altijd bij zijn makelaar terecht voor alle info of vragen over het lopende krediet, of voor nieuwe kredieten. 

De BankB kredieten worden verleend onder voorwaarde van aanvaarding van jouw dossier.  
Kredietgever : BankB N.V. - Mannebeekstraat 33, 8790 Waregem - BTW BE 0400.040.965 - info@bankb.be